13 Mayıs 2012 Pazar

2012 Yeni Lise Sınıf Geçme Sistemi Yönetmeliği Nasıl Olacak?

Milli Eğitim Bakanlığı değişen eğitim sistemi ile ilgili ilk tebliğini açıkladı. 4+4+4 kesintisi 12 yıllık eğitim yasası sonrasında okullarda baştan aşağıya bir sitsem değişikliğine gidiliyor. Yeni sistemde sınıf geçme ölçüsü de değişiyor. Yeni lise eğitim yönetmeliği 4+4+4 eğitim sistemi sınıf geçme nasıl olacak.

Liselerde değişen müfredat ve sistemin yanında ders geçme ve sınıf geçme sisteminde de yeniliklere gidildi. Buna göre yeni lise yönetmeliği ile birlikte derslerde başarılı olma, puanlama, ders geçme ve sınıf geçme sistemleri de köklü olarak değişikliğe uğradı. MEB hazırladığı yeni orta öğretim kurumları yeni sınıf geçme yönetmeliği ile yeni lise sistemi ders geçme sistemini belirledi.

4+4+4 yeni sistemde ders geçme ölçüsü yeniden belirlendi. MEB 4+4+4 eğitim siteminde sınıf geçme kriterlerinin de bulunduğu yeni orta öğretim kurumları yönetmeliğini görüş almak üzere sendikalar, haber merkezleri ve sivil toplum kuruluşları ile paylaştı. Uzun süredir özellikle öğrenciler ve veliler tarafından merak edilen yeni lise sisteminde sınıf geçme nasıl olacak sorusu böylece yanıt bulmuş oldu.

Yeni Lise Yönetmeliğinde Sınıf ve Ders Geçme Nasıl Olacak?

Yeni eğitim sisteminde yayınlanan taslakla getirilen en önemli yenilik 4 yıl olan eğitim süresinin başarılı öğrenciler tarafından 3 yılda tamamlanabilmesi. Başarılı öğrenciler 9. ve 10′uncu sınıflarda bütün derslerden başarılı olan ve ortalaması 90′ın üzerinde olan bir öğrenci 11. sınıfta geçici olarak 12. sınıfa kaydını yaptırabiliyor. Öğrenci merkezi sistemle yapılan sınavların sonrasında okuldan bir yıl erke mezun olabilecek.

Yeni lise sistemi hakkında açıklamaların bulunduğu yönetmelikte uygulamalı derslerle ilgili olarak ayrıntılı bilgilendirmeler bulunuyor. Buna göre mesleki ve teknik okullarda, imam-hatip liseleri, meslek, güzel sanatlar ve spor liselerinde merkezi sınavla yapılamayacağı için yarıyıl, yaz tatillerinde veya en geç ağustos ayı sonuna kadar yoğunlaştırılmış eğitim verilecek.

Yeni eğitim sistemi yönetmeliği taslağında ders geçme ve sınıf geçme sistemlerinin dışında getirilen diğer bazı yeniliklere de yer veriliyor. En büyük değişiklik sınıf mevcutlarında yapılıyor. Buna göre sınıf mevcutları fen liseleri ile sosyal bilimler liselerinde daha önce 26 iken bu sayı 30′a çıkarılıyor. Genel liselerde de sınıf mevcudu en fazla 30 olacak. Fakat yer sorunu yaşanması durumunda bu sayı 40′a kadar çıkacak.

Yeni eğitim sistemi yönetmeliğinde ders saatleri 45 dakikadan 40′a düşürüldü. Ayrıca dershaneye giden öğrencilerin doktor raporu çilesi de sona eriyor. Yeni sistemde devamsızlık gün sayısı 20’den 40’a çıkarılıyor.

Derste başarılı olmak için yapılan puanlama sistemi de köklü değişikliğe uğradı. Buna göre şu anda puan olarak 0-24 ‘Etkisiz’, 25-44 ‘Geçmez’ iken yeni şekliyle 0-44 ‘Geçmez’ oluyor. Öğrencilerin ders geçmesi biraz daha zorlaştırılırken, sınıfta kalma zayıf sayısı ise arttırılıyor. Ders yılı sonunda bir dersten başarılı olmak için gereken puan da değişiyor. Mevcut sistemde birinci dönem notu etkisiz ’0-24′ ise ikinci dönem notu orta olunca dersten geçilebilirken, artık bu yeterli olmuyor. Buna göre en az birinci dönem 35, ikinci dönem 45 not almak veya birinci dönem notu 35′ten az ise ikinci dönem en az 70 almak dersten geçmeyi sağlıyor.

Yeni sistemde öğrencilere bazı kolaylıklar da getiriliyor. Buna göre öğrenciler başarısız dersleri bulunsa da ortalamayla sınıf geçebilecek. Yeni lise ders geçme uygulamasında ayrım yapılmaksızın tüm lise türlerinde yılsonu başarı puanı 50 ve üzerinde olanlar başarısız dersi olsa bile bir üst sınıfa geçebiliyor.

Mevcut sistemde sorumlu geçmek için 5 olan zayıf sayısı yeni sistemde 6 oluyor. Başarısız dersleri olan öğrencilerden, alt sınıflar da dâhil toplam 5 dersten fazla başarısız olanlar sınıfta kalıyordu. Yeni sistemde bu sınır 6 derse çıkarılıyor. Yeni sistem ile bir öğrenci okuduğu sınıfta 4, alt sınıflarda da 2 ders olmak üzere toplam 6 dersten geçemese dahi bir üst sınıfa sorumlu geçiyor. Yeni sistemde öğrenciler toplam 7 dersten başarısız olurlarsa sınıf tekrarı yapmak zorunda kalıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder